Οι πρώτες δραστηριότητες σχετικά με τα Παλαιά Αυτοκίνητα εμφανίσθηκαν στα μέσα της δεκαετίας του '60 όταν μια ολιγομελής, ενθουσιώδης παρέα, διοργάνωσε δύο γιορταστικές εκδηλώσεις στο Καλλιμάρμαρο Παναθηναϊκό Στάδιο. Η δεύτερη εκδήλωση μάλιστα, συμπεριλάμβανε και μια «αγωνιστική» διαδρομή μέχρι τον Ιππόδρομο στο Φαληρικό Δέλτα. Στις εκδηλώσεις αυτές επιστρατεύθηκαν οι περισσότερες τότε διασωζόμενες "αντίκες" που σχεδόν όλες ήταν προπολεμικά μοντέλα. Η επιτυχία ήταν πάνω από κάθε προσδοκία και η ανάγκη για μια συγκροτημένη οργάνωση, που θα μπορούσε να αναδείξει αλλά και να καλλιεργήσει την αγάπη για το Παλαιό Αυτοκίνητο, έγινε γρήγορα αντιληπτή.

Έτσι, το 1972 ιδρύθηκε το πρώτο Σωματείο "Φίλοι του Παλαιού Αυτοκινήτου" (ΦΙΛ.Π.Α.), που αποτέλεσε την πρώτη στέγη για το Παλαιό Αυτοκίνητο, η οποία έμελλε είναι και η μοναδική για περισσότερο από 20 χρόνια. Πρωτοστάτες ήταν γνωστές προσωπικότητες της εποχής εκείνης, προερχόμενοι από τον επιχειρηματικό, πολιτικό και αθλητικό μηχανοκίνητο κόσμο. Τα ιδρυτικά μέλη ήταν οι :

1. ΚΑΒΟΥΝΙΔΗΣ Κωνσταντίνος - Αν. Γεν. Δ/ντής ΣΕΛΛ

2. ΠΡΕΒΕΛΑΚΗΣ Γιώργος - Ασφαλιστής

3. ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ Γρηγόριος - Έμπορος

4. ΜΑΣΤΟΡΑΚΗΣ Νικόλαος - Δημοσιογράφος

5. ΡΑΛΛΙΔΗΣ Παύλος - Ιδιωτικός Υπάλληλος

6. ΤΑΜΠΟΥΡΑΣ Αλέξανδρος - Ασφαλιστής

7. ΑΡΒΑΝΙΤΗ Ελένη - Οικιακά

8. ΤΑΡΝΑΤΩΡΟΣ-ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ Γεώργιος - Ασφαλιστής

9. ΛΑΣΚΑΡΙΣ Ιωάννης - Δικηγόρος

10. ΦΩΣΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ Μιχαήλ - Βιομήχανος

11. ΙΣΑΑΚΙΔΗΣ Κωνσταντίνος - Ιδιωτικός υπάλληλος

12. ΡΑΠΤΟΠΟΥΛΟΣ Γεώργιος - Ιδιωτικός υπάλληλος

13. ΓΚΙΟΛΜΑΝ Μιχαήλ - Τουριστικός Πράκτορας

14. ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ Κωνσταντίνος - Δημοσιογράφος

15. ΤΖΟΥΝΗΣ Γεώργιος - Ιδιωτικός υπάλληλος

16. ΚΟΚΚΑΛΗΣ Περικλής - Ιδιωτικός υπάλληλος

17. ΡΙΖΟΣ Ιάσων - Αρχιτέκτονας

18. ΚΟΥΜΑΝΤΑΡΟΣ Χαράλαμπος - Ιδιωτικός υπάλληλος

19. ΜΠΕΝΑΚΗ Άννα - Δικηγόρος

20. ΚΥΡΙΑΚΟΣ Κωνσταντίνος - Γεν. Δ/ντης ΕΛΠΑ

21. ΑΝΔΡΕΑΔΗΣ Αλέξανδρος - Μηχανολ.- Μηχανικός

22. ΦΩΣΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ Κωνσταντίνος - Βιομήχανος 

Ήδη από την πρώτη χρονιά θεσπίσθηκε το "Διεθνές Ράλλυ ΦΙΛΠΑ", μια εκδήλωση θεσμός, που στα χρόνια που ακολούθησαν απέκτησε διεθνή φήμη με αποτέλεσμα να προσελκύσει, για να απολαύσουν τις ομορφιές της Ελλάδας, εκατοντάδες Ελλήνες και ξένους φίλους και συλλέκτες Παλαιών Αυτοκινήτων, συμβάλλοντας παράλληλα και στην τουριστική προβολή της χώρας.
 
Το έμβλημα (σήμα ή λογότυπο) της λέσχης, η «καραμούζα» δεν είναι τυχαίο, είναι έργο του μεγάλου ελληνοβρετανού γραφίστα, σχεδιαστή και σκηνοθέτη Φρέντυ Κάραμποτ, ο οποίος υπήρξε φίλος και μέλος της λέσχης από τα πρώτα βήματα. Ο Κάραμποτ, συνεργαζόμενος με το καλλιτεχνικό ζεύγος Μιχάλη και Αγνής Κατζουράκη, άφησε το μεγαλύτερο στίγμα στο ελληνικό design της μεταπολεμικής εποχής, δημιουργώντας εμβλήματα, αφίσες, φυλλάδια, προγράμματα, διαφημιστικά για τον ΕΟΤ, για φεστιβάλ, για εκδηλώσεις, όπως και για τους στυλοβάτες της ανερχόμενης μεταπολεμικά ελληνικής οικονομίας, την ΕΤΒΑ, την Ε.Τ.Ε., τον Μπακάκο, την Κρις-Κρίς, την Ελ Γκρέκο, την Ήβη, τον Βαράγκη κ.α. Η παράλληλη σκηνοθετική του δραστηριότητα σχετίσθηκε με αρκετές μικρού μήκους - αλλά όχι μόνον - ταινίες, που κυρίως είχαν στόχο την τουριστική προβολή της Ελλάδας και χρηματοδοτήθηκαν από το κράτος.
Το σήμα της ΦΙΛΠΑ, που βασίζεται στην κλασσική «καραμούζα» (κόρνα) των πρώτων οχημάτων, παραπέμπει στην απόλυτη έννοια του Παλαιού Αυτοκινήτου, εκτέθηκε μαζί με πλείστα άλλα έργα του Φρέντυ Κάραμποτ στην σχετική έκθεση που φιλοξενήθηκε από το Μουσείο Μπενάκη, λίγα χρόνια πριν τον θάνατο τού καλλιτέχνη. Ο Φρέντυ Κάραμποτ απεβίωσε τον Οκτώβριο του 2011, σε ηλικία 87 ετών.
Το έμβλημα έχει εκσυγχρονιστεί μέσα στα χρόνια για να συμβαδίζει με τους καιρούς αλλά πάντα με απόλυτο σεβασμό στο αρχικό σχέδιο. Πριν από 20 περίπου χρόνια μπήκε σε ένα πορτοκαλί οβάλ πλαίσιο ενώ τα τελευταία χρόνια έχει αγκαλιαστεί από ένα δάφνινο στεφάνι που συμβολίζει τον νικητή.
 
Η ΦΙΛΠΑ αποτελεί και ένα από τα παλαιότερα μέλη της "Διεθνούς Ομοσπονδίας Παλαιού Αυτοκινήτου - ΔΟΠΑ" (Federation Internationale des Vehicules Anciens - FIVA), απολαμβάνοντας μέσα από αυτή την ιδιότητα και σχέση, επαφή με το δυναμικό διεθνές κίνημα των παλαιών αυτοκινήτων, αλλά αποκτώντας και φωνή σε παγκόσμιο επίπεδο γύρω από το αντικείμενό της. 

Σαν επίσημος εκπρόσωπος της FIVA στην Ελλάδα για πάρα πολλά χρόνια, απέκτησε εγκεκριμένο θεσμικό ρόλο κοντά στην Πολιτεία συμβάλλοντας να αντιληφθεί την ευρύτητα και απήχηση του θέματος. Το σπουδαιότερο αποτέλεσμα αυτής της συνεργασίας ήταν η έκδοση Υπουργικής Απόφασης το 1978, σχετικά με την χορήγηση από την ΦΙΛΠΑ ειδικών πινακίδων κυκλοφορίας επιτρέποντας την περιορισμένη χρήση των Παλαιών Αυτοκινήτων. Η Απόφαση αυτή (ΣΤ 1831/19-1-1978 Β΄72) υπήρξε ιδιαίτερα σημαντική, αφού διαχώρισε ουσιαστικά το Παλαιό Αυτοκίνητο ως πολιτιστικό αντικείμενο από το σύγχρονο, θέτοντας τις βάσεις για την ανάπτυξη ενός ολόκληρου κλάδου και οικοσυστήματος που σήμερα περιλαμβάνει μεγάλο αριθμό δραστήριων Λεσχών Πανελλαδικά, Ομοσπονδιών, Συνεργείων, Εμπόρων, Ασφαλιστών κ.ο.κ. δημιουργώντας και συντηρώντας χιλιάδες θέσεις εργασίας.

Στα 45 και πλέον χρόνια της ιστορίας της η ΦΙΛΠΑ συνέχισε την θεσμική προάσπιση των Παλαιών Αυτοκινήτων, όπως για παράδειγμα έναντι των ασφαλιστικών εταιρειών, αλλά και με τις εκδηλώσεις της διέδωσε την αξία και μετάδωσε την αγάπη και το πάθος για αυτά σε πολλούς, ενώ φροντίζει να τα κρατά πάντοτε «υγιή» και αξιοθαύμαστα στον δρόμο, όπου άλλωστε αυτά ανήκουν.

Ο σημερινός απολογισμός αριθμεί εκατοντάδες εκδηλώσεις (ράλλυ, περιηγήσεις, πλοηγήσεις, εκθέσεις, διαγωνισμοί αποκατάστασης και καλλιστείων) που έδωσαν σε χιλιάδες παλαιά οχήματα λόγο και αφορμή για ζωή διασώζοντας τα από την απόσυρση και την εξαφάνιση. Μέχρι σήμερα, χιλιάδες οχήματα κάθε είδους έχουν διασωθεί από τα μέλη της ΦΙΛΠΑ, τα οποία έχουν αποκατασταθεί, χάρη στην ηθική και πρακτική συμπαράσταση του Σωματείου.

Τα τελευταία χρόνια η ΦΙΛΠΑ πρωτοστάτησε στην ίδρυση μιας υγιούς Ελληνικής Ομοσπονδίας, της "Ε.Ο. ΦΙΛ.Π.Α.", με περισσότερα από 20 ενεργά μέλη , η οποία σκοπό έχει να συγχρονίσει την δραστηριότητα όλων των υπολοίπων Σωματείων, που στο μεταξύ ιδρύθηκαν, ιδρύονται και λειτουργούν σε όλη τη χώρα.

Η Γραμματεία της ΦΙΛΠΑ καθημερινά διεκπεραιώνει τις αιτήσεις έκδοσης των ειδικών πινακίδων, ενώ η Τεχνική Επιτροπή ελέγχει την αυθεντικότητα των αυτοκινήτων σύμφωνα με τις αυστηρές προδιαγραφές και πρακτικές της FIVA, εκδίδοντας τα αντίστοιχα πιστοποιητικά. Υπηρεσίες που απευθύνονται στους αληθινούς φίλους των παλαιών αυτοκινήτων (ηλικίας 30 ετών και πάνω), επιτρέποντας την αναγκαία κυκλοφορία τους για την επισκευή και συντήρηση τους καθώς και για την συμμετοχή τους σε επίσημες εκδηλώσεις των Λεσχών!

Το 2011, ένα μεγάλο όνειρο της ΦΙΛΠΑ και των πολυάριθμων μελών της έγινε πραγματικότητα: η απόκτηση ιδιόκτητης στέγης! Από την αρχή του έτους 2012 η ΦΙΛΠΑ βρίσκεται στο δικό της σπίτι στο Γέρακα Αττικής. Το εντευκτήριο της είναι άνετο, ευχάριστο και φιλοξενεί τόσο τα μέλη του όσο και μέλη άλλων λεσχών, ενώ συστεγάζει την «Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ». Εκτός από τις συναντήσεις των μελών, διοργανώνονται ποικίλα ενημερωτικά και εκπαιδευτικά σεμινάρια, προβολές και παρουσιάσεις.